Tenint en compte
els últims resultats del programa PISA (2012) es pot observar que dos dels
països amb puntuacions més elevades són Finlàndia i Corea, però a partir d’aquests
resultats ens podem preguntar quin d’aquests dos països té un millor sistema
educatiu?
Per tal de poder
formular una resposta s’han de tenir en compte certs paràmetre com poden ser:
1. Segons l’àrea que vulguem analitzar.
2. Segons el nivell socioeconòmic i cultural de les famílies dels alumnes.
3. Segons característiques que tenen els diferents sistemes educatius.
Així doncs, es pot
observar que després de fer la comparativa[i]
amb aquests dos països, observem que en l’àrea de matemàtiques Corea obté una
puntuació superior que Finlàndia, mentre que per ciències és el contrari, i per
lectura observem que Corea passa per sobre encara que ambdós països es troben
força igualtats com també succeeix amb ciències. Per tant, s’observa que Corea
ha realitzat un creixement en els seus resultats, mentre que Finlàndia, encara
que es trobi en les primeres posicions del rànquing, i per sobre del mínim que
estableix la OCDE, s’observa que ha disminuït els seus darreres resultats.
Per altra banda, si
tenim en compte el nivell socioeconòmic de les famílies dels alumnes que han
realitzar les proves de PISA, observem que entre les famílies dels alumnes
finlandesos no existeixen tantes diferències socioeconòmiques i culturals com
si existeix a les famílies de Corea.
Per últim, es poden
observar diferents característiques que posseeixen els diferents sistemes educatius
i en certa manera lligades a les condicions i maneres de ser del país com poden
ser la formació del professorat, la metodologia que s’aplica, l’economia, és a
dir, si els pares estan disposats a pagar l’educació dels seus fills o aquesta
inversió ve proporcionada per l’estat, els calendaris i horaris escolars, la
satisfacció dels pares...però també s’haurien de tenir en compte la imatge de l’alumne,
en el sentit de la seva autoestima i felicitat.
A continuació
mostro dos vídeos, un que explica l’educació a Corea del Sud o l’altre de
Finlàndia. Es l’educació només una qüestió de número? O es poden tenir en
compte altres aspectes en l’educació?
No hay comentarios:
Publicar un comentario